Lektoři

Mistrovské kurzy a kurzy komorní hudby jsou vedeny uznávanými světovými umělci, ať už z České republiky, Francie, USA či Austrálie.

#
Vladimír Bukač

Viola, Komorní hra (CRBruxelles, HfM Dresden)

#
Nick Deutsch

Hoboj (HfM Leipzig)

#
Pavel Fischer

Housle (Royal Northern College of Music, Codarts Rotterdam)

#
Jérôme Pernoo

Violoncello (CNSM Paris)

#
Stéphane Réty

flétna (HfM Dresden)

#
Kerry Turner

Lesní roh

Asistenti výuky

Korepetitoři

#
Miloslava Machová

Klavírní spolupráce

#
Iva Návratová

Klavírní spolupráce

#
Stanislav Gallin

klavírní spolupráce

#
Jakub Uhlík

Klavírní spolupráce

#
Vladimír Bukač

Viola, Komorní hra (CRBruxelles, HfM Dresden)

Vladimír Bukač vystudoval housle ve vynikající třídě prof. Nory Grumlíkové. Pod jejím vedením absolvoval pražskou konzervatoř i Akademii múzických umění. Je laureátem – vítězem několika mezinárodních soutěží (např. Concertino Praga, soutěž “Beethovenův Hradec”). Jeho hudební vzdělání a projev se dále rozvíjely na Vysoké hudební škole ve Freiburgu (Německo) u významného houslového pedagoga prof. Wolfganga Marschnera a na mistrovských interpretačních kursech ve hře na violu u prof. Ulricha Kocha.

V letech 1990 – 93 působil v Japonsku jako sólista a komorní hráč při Orchestra Ensemble Kanazawa. Zde také pokračuje jeho úspěšná sólistická činnost nejen na housle, ale i ve hře na violu. Jako sólista vystupoval na prestižních pódiích v Osace, Tokiu, Nagoye, Austrálii, Novém Zélandě. Po návratu z Japonska se stal členem Talichova kvarteta, jež pravidelně koncertuje ve významných kulturních centrech Evropy, USA , Japonska a natočilo mnoho úspěšných a oceněných CD nahrávek pro firmu Calliope a BMG Victor.

Vedle kvarteta se věnuje rovněž sólové hře na violu, vystupuje na hudebních festivalech po Evropě, Anglii, Německu,Israeli na kterých spolupracuje s významnými interprety. Jeho bohatý violový repertoár zahrnuje skladby a koncerty mnoha stylových období, některé z nich jsou rovněž zachycené na náhrávkách CD a Českého rozhlasu. Za vyjímečnou nahrávku lze považovat komplet suit pro soloou violu M. Regera (Calliope).

Od r. 2002 je profesorem violové hry na Vysoké hudební škole v Drážďanech.

Hraje na italský nástroj Laurentinus Guadagnini – Cremona 1740.

 

#
Nick Deutsch

Hoboj (HfM Leipzig)

Nick Deutsch – Is one of the most sought after oboists of his generation.

Born in Israel, Nick grew up in Sydney, Australia, where he commenced his music studies at the Sydney Conservatorium of Music and graduated from the Victorian College of the Arts with Distinction. Nick was awarded the “Gwen Nisbet” prize for most outstanding student.

An “MSOS” scholarship enabled him to continue his studies in Germany with Diethelm Jonas at the Staatliche Hochschule für Musik in Trossingen.

As a Principal Oboe he has worked with many leading orchestras, including the Chamber Orchestra of Europe, Mahler Chamber Orchestra, Munich Philharmonic, Radio Orchestras of Cologne (WDR), Stuttgart (SWR), Frankfurt (HR), Berlin (RSB & DSO), and Opera Houses of Berlin, Munich, Frankfurt, Hamburg, Stuttgart, Mannheim, Cologne and Oslo under conductors such as Zubin Mehta, James Levine, Sir Simon Rattle, Kurt Masur, Lorin Maazel, Gustavo Dudamel, Kirril Petrenko, Ricardo Muti, Semyon Bychkov, Frans Brüggen, Ivan Fischer, Daniel Harding,  and many more. He also works regularly with various ensembles such as the Ensemble Modern, Capella Andrea Barca (Andras Schiff Ensemble) Chamber Orchestras of Munich, Stuttgart & Heilbronn, Camerata Salzburg, Klangverwaltung München, Norwegian Chamber Orchestra and the Stuttgart Bach Collegium.

Nick was a member of the Budapest Festival Orchestra from 2002-2011 and performs regularly with the Israel Philharmonic Orchestra. Nick has also played as Principal Oboist with the Bayreuth Festspiel Orchestra, The Super World Orchestra (Japan) and the Australian World Orchestra

As a soloist he has worked with numerous orchestras, including the Camerata Salzburg, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Munich Chamber Orchestra, Munich Bach Orchestra, Georgian Philharmonic Orchestra (Tbilisi), Frankfurt Oper and Museums Orchestra, Real Filharmonia de Galicia, Polish Chamber Orchestra, Stuttgart Chamber Orchestra, Mexican National Orchestra etc. An active chamber musician, he is a founding member of the Hindemith Quintet and works intensively with the Linos Ensemble.

Nick has performed in many major music festivals in over 40 countries on all five continents including the Salzburger Festspiel, Edinburgh International Festival, BBC Proms, La folle Journe (Nantes), Menuhin Festival Gstaad, Reihngau Musik Festival, Prague Spring Festival, Hambacher Musikfest, Bachwoche Ansbach,  „Festspielen Mecklenburg-Vorpommern“, „Schwetzinger Festspiel“, Schleswig Holstein Music Festival, Hitzacker Musiktage, Weilburger Schlosskonzerte, Musikfest Stuttgart, Darmstadt Ferienkurse, Münchner Biennale, Walled City Festival (Derry), Pacific Music Festival (Japan), Tongyoeng International Music Festival (Korea), Meli Mehta Music Foundation(Mumbai), Tbilisi Wind Festival, Musica Compostela (Spanien), Felicia Blumenthal International Music Festival (Tel Aviv), Sydney Festival etc.

As a Pedagogue, Nick has been guest Professor at numerous Music academies around the world including the Conservatoire National Superier du Musique (Paris), Royal College of Music (London), Royal Academy of Music (London), Gnessin School of Music (Moscow), Central Conservatory of Shanghai, Hong Kong Academy of Music, Bern Academy of Music, Buchman Mehta School of Music (Tel Aviv) etc. and regularly gives masterclasses all over the world.

 He currently holds the position of Artistic Director at the Australian National Academy of Music (ANAM) as well as Professor of Oboe at the Hochschule für Musik – „Felix Mendelsohnn Bartholdy“ in Leipzig.

Nick is a Marigaux artist and plays a Marigaux M2 oboe.

#
Pavel Fischer

Housle (Royal Northern College of Music, Codarts Rotterdam)

Pavel Fischer se narodil ve Zlíně v roce 1965. V letech 1979-1985 ukončil studium hry na housle na Pražské konzervatoři a pokračoval na HAMU (1985–1989) pod vedením profesorky Nory Grumlíkové. Jako sólista vystupoval s mnoha českými i mezinárodními orchestry. Během svého působení na pražské Akademii múzických umění se intenzivně soustředil na studium komorní hudby a v roce 1988 se spolu s klavíristou Ivo Jančikem stal přímým vítězem mezinárodní soutěže komorní hudby v italském Trapani. Během svého působení na univerzitě se v roce 1989 stal jedním ze spoluzakladatelů Škampova kvarteta, se kterým pravidelně koncertoval v nejslavnějších světových sálech, včetně Wigmore Hall v Londýně, Carnegie Hall a Lincoln Center v New Yorku a Santory Hall v Tokiu (Škampovo kvarteto se stalo prvním rezidentním souborem v historii Wigmore Hall v letech 1994-1998). Pavel Fischer spolupracoval za svůj profesní život s vynikajícími hudebníky jako Josef Suk, Jiří Bárta, Dagmar Pecková, Melvyn Tan, Kathryn Stott, Wolfgang Holzmair, Nikolaj Demiděnko, Janine Jansen atd. 

V poslední době se Pavel Fischer ještě více věnuje pedagogické činnosti – pravidelně vyučuje na kurzech na Královské vysoké škole i na Královské akademii v Londýně, Concertebouw a Quartet Academy v Amsterdamu, na Chetham’s School of Music v Manchesteru a v roce 2008 se stal profesorem houslí na RNCM v Manchesteru a také na Birminghamské konzervatoři. Jeho neobvyklý zájem o hudbu jiných žánrů vedl například k dlouholeté spolupráci s Ivou Bittovou a založení tria „Bardolino“. Je známo, že se věnuje i skladatelské činnosti. Premiéra prvního z jeho kvartetů „Morava“ byla vyslechnuta v dubnu 2008 v Carnegie Hall v New Yorku a česká premiéra na podzim roku 2008 v komorním cyklu České filharmonie. Zbývající dvě kvarteta měla premiéry na „Lake District Festival“ ve Velké Británii. V květnu 2016 se v Českých Budějovicích konala premiéra jeho prvního houslového koncertu, v lednu 2018 jeho „Temperamenty“ pro zpěv, housle, violoncello, akordeon a smyčce v Dvořákově síni v Praze a únoru 2018 (v podání smyčcového kvarteta Pavla Haase) jeho „Příběhy z Moravy“ u Elbe Philharmonie v Hamburku v Německu.

#
Jérôme Pernoo

Violoncello (CNSM Paris)

Jéromê Pernoo je jednou z nejvýraznějších osobností francouzské violoncellové školy, která v současné době patrí mezi nejlepší na světě. Získal řadu ocenění na významných mezinárodních soutěžích: vítěz Čajkovského soutěže v Moskvě, 3. cenu na Rostropovičově soutěži v Paříži v roce 1994 a 1. cenu na soutěži v Pretorii v roce 1996.

Jérôme Pernoo vystupuje s většinou významných francouzských symfonických orchestrů a úzce spolupracuje s Ensemble Matheus a Jeanem-Christophem Spinosim. V roce 2010 byl pozván na Salcburský festival a v roce 2013 do Carnegie Hall v New Yorku. V zahraničí hraje s orchestry jako Deutsches-Symfonie Orchester Berlin, Chamber Orchestra of Europe, Vídeňský symfonický orchestr, orchestr Bayerische Staatsoper v Mnichově, orchestr curyšské opery, Orchestre National de France, Orchestre du Théâtre Royal de la Monnaie, Španělský národní orchestr nebo Stockholmský rozhlasový orchestr pod vedením Marca Minkowského, Stéphana Denèva, Alaina Altinoglu, Jamese Gaffigana, Jérémieho Rohrera…

S klavíristou Jérômem Ducrosem vystupuje na nejprestižnějších hudebních scénách: Berlínská filharmonie, Wigmore Hall v Londýně, Musikverein ve Vídni, Théâtre des Champs-Elysées, Théâtre du Châtelet a Cité de la Musique v Paříži. Je spoluzakladatelem Velikonočního festivalu v Deauville, v roce 2005 pak založil festival Les Vacances de Monsieur Haydn v La Roche Posay, jehož je uměleckým ředitelem. V roce 2005 byl jmenován profesorem violoncella na pařížské Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse.

#
Stéphane Réty

flétna (HfM Dresden)

Stéphane Réty zahájil svá studia v rodném městě Lorient ve Francii. Dále pokračoval na konzervatoř Nantes (třída Guy Cottin) a nakonec na Pařížskou konzervatoř (Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris) ve třídě Michela Debosta. Stal se vítězem mezinárodní soutěže Vierzon, vítězem soutěže Rampal a zastával pozici sólové flétny v různých orchestrech včetně Pařížského orchestru, filharmonie Monte-Carlo, orchestru Zürich Tonhalle, Stuttgartské filharmonie.

V roce 1991 byl jmenován prvním flétnistou Basilejského rozhlasového orchestru. V současné době je ředitelem orchestru Basel Symphony Orchestra a Zürcher Kammer Orchester ve Švýcarsku.

#
Kerry Turner

Lesní roh

Kerry Turner has become one of the most recognized names, not only in the horn world, but in brass playing in general. Whether as a composer or a performing artist on the horn, he appears regularly on the great concert stages of the world. Mr. Turner’s major ensembles with whom he performs include the world-famous American Horn Quartet, the stunning Virtuoso Horn Duo, and the Luxembourg Philharmonic Orchestra. As a member of these prestigious organizations, he has concertized on four continents. He is also a frequently invited soloist and clinician, having performed and taught in Germany, France, Portugal, Switzerland, Japan, the United States and the Czech Republic.

A native of San Antonio, Texas, Kerry Turner received his Artist Diploma from the Manhattan School of Music in New York and, as a Fulbright Scholar, continued his studies with Hermann Baumann at the Stuttgart College of Music and Performing Arts. Following his studies, he placed 5th at the Geneva International Horn Competition and won the Bronze Medal at the 39th Prague Spring International Music Competition.

Mr. Turner’s compositional career has sky-rocketed over the past several years. His works for horn in combination with virtually every genre of chamber music continue to be heard literally around the world. He has been commissioned by many organizations, including the United States Air Force Heritage of America Band, the Luxembourg Philharmonic, the Japanese Horn Ensemble, and the Richmond, Virginia Chamber Music Society (with Mr. Thomas Jšostlein), just to name a few. He has been awarded top prizes at the International Horn Society Composition Contest as well as the IBLA Foundation. In his spare time, Mr. Turner sings tenor, studies languages (he is fluent in 4 and dabbles in a few others) and loves to cook.

In the summer of 1985, after a particularly rough performance of „Der Meistersinger von Nürnberg“ with the Brussels Opera or“ La Monnaie“, I happened to switch the television channel just in time to see the Orchestra of Radio-Tele-Luxembourg doing what they have always done best- playing Ravel’s Daphne and Chloe Suite. I was instantly attracted by the international looking orchestra, which also employed a large number of women, a rarity in these parts back in the early 80’s. I had never really heard much about the „RTL Orchestra“ and knew virtually nothing about Luxembourg. I had recently been invited to assume the Principal Horn position in Brussels, but something about that job just wasn’t ringing true. The next day I discovered that the RTL Orchestra was looking to hire a 1st-3rd horn player and that the audition was to be held in about two days. And yes, I did indeed, more or less, crash this audition, „crash“ being a term one uses to describe showing up at an audition without an invitation and relatively unprepared. The next thing I knew, I was being offered a contract. And a good one too!
#
Miloslava Machová

Klavírní spolupráce

Miloslava Machová vystudovala klavír na Pražské konzervatoři u prof. Evy Boguniové a po absolutoriu nastoupila na Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze do třídy Doc. Františka Malého.

Po studiích se začala věnovat hlavně komorní hře a klavírním doprovodům, zejména s hráči na dřevěné dechové nástroje. Spolupracovala s mnoha předními českými i evropskými interprety, se kterými vzniklo i několik nahrávek pro Český rozhlas. V roce 2008 se stala oficiálním korepetitorem Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro.

V současné době působí na Hudební fakultě AMU jako odborná asistentka pro klavírní spolupráci a na dechovém oddělení Pražské konzervatoře.

Letních interpretačních kurzů Francouzsko-české hudební akademie v Telči se pravidelně účastní od roku 2006.

#
Iva Návratová

Klavírní spolupráce

Iva Návratová, to je klavíristka, při jejíž poetické, citlivé a technicky dokonalé hře posluchači vždy zpozorní. Známá je nejen díky své virtuositě, ale také spolupráci s významnými zahraničními hráči.

Na klavír začala hrát v pěti letech. Po maturitě a poté, co ukončila své pedagogické  působení na konzervatoři v rodné Ostravě, pokračovala ve studiu hry na klavír na pražské Akademii múzických umění ve třídě profesorů Jana Panenky a Ivana Moravce a absolvovala s magisterským titulem. Během studií se účastnila mnoha národních i mezinárodních soutěží a také již odstartovala svou sólovou kariéru – odehrála mnohé recitály se známými orchestry.

Krátce po dokončení studií se stala profesorkou hry na klavír a klavírního doprovodu na Janáčkově akademii v Brně. Jako členka tehdejšího Svazu českých skladatelů a koncertních umělců často premiérovala nové skladby. Během několika let se stala vyhledávanou a oceňovanou spoluhráčkou. Na svém kontě má nespočet koncertních vystoupení, vystoupení v rozhlasových a televizních přenosech s mnoha sólisty, zpěváky, i komorními ansámbly. Coby hráčka komorní hudby se na pódiu setkala s mnoha známými osobnostmi, jako jsou například Radek Baborák, Christian Lindberg, Federico Agostini, David Walter, Charles Neidich či Schönfeld Duo.

Těžištěm kariéry je pro Ivu Návratovou komorní hudba. Zvládá nejen široký repertoár skladeb pro smyčce nebo dechy s klavírním doprovodem, ale také skladby pro komorní obsazení všech stylů – od baroka až po skladby moderní. Kromě její koncertní činnosti v Německu je také pravidelně zvána jako korepetitorka na symposia, mistrovské kurzy a soutěže. Hostuje v USA, Japonsku, Jižní Korei, Kubě, Turecku, Číně a takřka celé Evropě.

Důležitou součástí jejího uměleckého působení je výuka. S tou začala již v Čechách, poté vyučovala na hudebních školách v Kostnici a Singenu. V roce 1989 přijala jmenování profesorkou klavíru na Hudební akademii v Trossingenu, kde si velmi rychle vybudovala výbornou pověst také jako hráčka. V roce 2001, v letním semestru, působila jako hostující profesorka na University of Northern Iowa ve Spojených státech amerických, dále pak mezi roky 2002 a 2016 vyučovala na Hohner-Konservatorium v Trossingenu. Od zimního semestru roku 2015 je členkou profesorského sboru na renomované Vysoké škole hudební a divadelní Felixe Mendelssohna Bartholdyho v Lipsku, kde od roku 2016 také žije.

#
Stanislav Gallin

klavírní spolupráce

Vystudoval hudební gymnázium v Petrohradě. V roce 2001 vstoupil do třídy profesora Petera Toperczera na Akademii múzických umění v Praze, kterou v dubnu 2007 absolvoval Čajkovského klavírním koncertem ve Dvořákově síni Rudolfina. V roce 2004 absolvoval studijní pobyt na Mozarteu v Salcburku u profesora Petera Langa. V roce 2012 ukončil doktorandské studium na VŠMU v Bratislavě ve třídě doc. Eleny Händler.

Stanislav Gallin je zakládajícím členem Orbis Tria, které se během roku 2009 zařadilo mezi nejúspěšnější evropské soubory své generace, když se stalo laureátem čtyř mezinárodních soutěží, včetně jedné z těch nejprestižnějších – International Chamber Music Competition v německém Hamburku. Zúčastnil se také četných mistrovských kurzů, studoval například u Lazara Bermana, Eugena Idjice, Avo Kouyoumjiana, Pierra Jasmina a jiných. Jako sólista se představil s orchestrem Petrohradské Filharmonie, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, PKF – Prague Philharmonia, Moravskou filharmonii Olomouc, Bruno Walter Symphony Orchestra, Plzeňskou filharmonii atd.

Spolupracoval s dirigenty Alexejem Anikhanovem, Tomášem Braunerem, Jackem Martinem Händlerem, Jakubem Hrůšou, Vahanem Mardirossianem, Ondřejem Vrabcem, Peterem Vrábelem aj. Je vyhledávaným komorním i studiovým hráčem. Vystoupil na koncertech nejen v České Republice a v Rusku, ale i v dalších evropských zemích, USA, Asii a Africe. Od roku 2009 působí na pražské Akademii múzických umění jako odborný asistent na katedře klavírní spolupráce.

#
Jakub Uhlík

Klavírní spolupráce

Jakub Uhlík je český pianista a hudební pedagog. Pochází z muzikantské rodiny. Začal se hudebně vzdělávat v pěti letech na  ZUŠ Bohuslava Jeremiáše v Českých Budějovicích ve třídě Mgr. Boženy Slancové. Pokračoval tamtéž ve studiu konzervatoře u profesorky Magdy Štajnochrové.

Svá studia prodloužil ve třídě Prof. Ivana Klánského na Pražské HAMU, kde nyní pokračuje jako posluchač doktorandského studia ve třídě MgA. Iva Kahánka PhD. Absolvoval též roční stáž na Musikhogskole Oslo ve třídě Prof. Havarda Gimseho.

Během studijních let se zúčastnil mnoha mistrovských kurzů pod vedením pedagogů jakými jsou například: Avo Kouyoumidjan, Frederic Lagarde,
Jiří Hlinka, Lars Vogt, Walter Groppenberger, Pierre Jasmin, Kurt Seibert, Leif Ove Andsnes, Irina Lein- Edelstein, Edith Kraus atp. 

Je laureátem a nositelem cen soutěží :
Mezinárodní Smetanovská soutěž
Mezinárodní klavírní soutěž Beethovenův Hradec
Mezinárodní Chopinovská soutěž v Mariánských Lázních
Mezinárodní Mahlerovská klavírní soutěž
Mezinárodní soutěž Rudolfa Firkušného
ProBohemia
Soutěž Bohuslava Martinů
Soutěž konzervatoří ČR
Virtuosi per Musica di Pianoforte atd.

Na mezinárodní scéně se představil v Německu, Francii, Rakousku, Chorvatsku, Itálii, Norsku, Slovensku, Turecku, Řecku, Rusku. Pravidelně koncertuje v Číně.
Za svoji dosavadní uměleckou dráhu odehrál přes 600 koncertů. A to i pod taktovkou dirgentů : Jakuba Hrůšy, Marka Ivanoviče, Stanislava Vavřínka, Jaroslava Krčka, Davida Švece, Petra Chromčáka, a dalších.

Participoval na projektu „In Memory of the Czech Terezín Composers“, odtud pramení jeho záliba v moderní klavírní literatuře od počátku dvacátého století až do současnosti.

Vystupoval v rámci festivalů jakými jsou například Janáčkův Máj, Ti nejlepší, Festival Český Krumlov, Sicilia Musica, Klasük müzük Afyonkarahisar, Musiktage Koblenz, Chopinovský festival Mariánské Lázně apod. 

Je vyhledávaným komorním hráčem skrze mnohé žánry i nástrojové obsazení. Taktéž je stipendistou firmy Yamaha a dále nadace Jihočeské naděje. V jeho diskografii jsou dvě DVD se záznamem živých koncertů pod labelem  Bipp Art. A jako člen ansámblu Prague Modern se také podílel na nahrávání s Pascalem Gallois- label Stradivarius. 

V posledních letech se jeho pozornost poutá též k problematice metodiky klavírního vyučovatelství ve všech stupních českého vzdělávacího systému. Lektorsky působí na mezinárodních kurzech v Litomyšli, Telči, Oseku, Českých Budějovicích a dalších.

Partneři
Projekt se uskutečňuje za finanční podpory Ministerstva kultury
# # # # # # # # # # #