Lektoři

Mistrovské kurzy jsou vedeny uznávanými umělci z České republiky a Francie. Výuku na dechové nástroje tradičně vede trojice francouzských lektorů, zatímco smyčcové nástroje vyučují přední čeští umělci. Neopomenutelným článkem je také výuka skladatele Miguela Kertsmana, který zde vede workshopy soudobé hudby a přednášky hudebního managementu.

#
Vladimír Bukač

Viola

#
Catherine Cantin

Flétna

#
Jean-Louis Capezzali

Hoboj

#
André Cazalet

Lesní roh

#
Jiří Hudec

Kontrabas

#
Michal Kaňka

Violoncello

#
Miguel Kertsman

Hudební management, workshopy soudobé hudby

#
Pavel Šporcl

Housle

#
Jan Talich

Housle

#
Andrea Miltnerová

Tanec

Korepetitoři

#
Silvie Ježková

Klavírní spolupráce

#
Jakub Uhlík

Klavírní spolupráce

#
Miloslava Machová

Klavírní spolupráce

#
Iva Návratová

Klavírní spolupráce

#
Vladimír Bukač

Viola

Vladimír Bukač vystudoval housle ve vynikající třídě prof. Nory Grumlíkové. Pod jejím vedením absolvoval pražskou konzervatoř i Akademii múzických umění. Je laureátem – vítězem několika mezinárodních soutěží (např. Concertino Praga, soutěž “Beethovenův Hradec”). Jeho hudební vzdělání a projev se dále rozvíjely na Vysoké hudební škole ve Freiburgu (Německo) u významného houslového pedagoga prof. Wolfganga Marschnera a na mistrovských interpretačních kursech ve hře na violu u prof. Ulricha Kocha.

V letech 1990 – 93 působil v Japonsku jako sólista a komorní hráč při Orchestra Ensemble Kanazawa. Zde také pokračuje jeho úspěšná sólistická činnost nejen na housle, ale i ve hře na violu. Jako sólista vystupoval na prestižních pódiích v Osace, Tokiu, Nagoye, Austrálii, Novém Zélandě. Po návratu z Japonska se stal členem Talichova kvarteta, jež pravidelně koncertuje ve významných kulturních centrech Evropy, USA , Japonska a natočilo mnoho úspěšných a oceněných CD nahrávek pro firmu Calliope a BMG Victor.

Vedle kvarteta se věnuje rovněž sólové hře na violu, vystupuje na hudebních festivalech po Evropě, Anglii, Německu,Israeli na kterých spolupracuje s významnými interprety. Jeho bohatý violový repertoár zahrnuje skladby a koncerty mnoha stylových období, některé z nich jsou rovněž zachycené na náhrávkách CD a Českého rozhlasu. Za vyjímečnou nahrávku lze považovat komplet suit pro soloou violu M. Regera (Calliope).

Od r. 2002 je profesorem violové hry na Vysoké hudební škole v Drážďanech.

Hraje na italský nástroj Laurentinus Guadagnini – Cremona 1740.

 

#
Catherine Cantin

Flétna

Catherine Cantin začala hrát na flétnu v osmi letech. Byla pak přijata na Akademii múzických umění v Paříži do třídy Jean-Pierre Rampala, velmi brzy se stala laureátkou první ceny v soutěži flétnistů a v 19 letech zaujala místo první flétnistky a hlavní sólistky v Orchestre de l´Opéra de Paris.

Repertoár Catherine Cantin obsahuje díla od doby barokní (dřevěná flétna) až po současnost (platinová flétna, piccolo, altová a basová flétna).

Catherine Cantin má za sebou mnohá významná turné. Jako sólistka hrála na samostatných recitálech a koncertech v Evropě, ve Spojených státech, v Sovětském Svazu, v Japonsku, kde vystupovala spolu s New Japan Philharmonique Orchestra a s N.H.K. Orchestra pod řízením zejména Seiji Ozawy. Věnuje se též komorní hudbě a vystupuje společně se souborem Ensemble a Vent Maurice Bourgue, s harfenistkou Frédérique Cambreling, Osian Ellis, Catherine Michel, s kvartetem Orlando, s J. J. Kantorowem, Alain Meunierem, Pascal Rogé, Michel Portalem, André Cazaletem.

Olivier Messiaen věnoval Catherine Cantin a několika dalším hudebníkům ( M. Rostropovich, H. Hollinger, U. Loriod, M. W. Chung) dílo s názvem “Koncert pro čtyři”, které provedli dne 26. září 1994 v Opéra Bastille a nahráli pro Deutsche Grammophon.

V roce 1998 vystupovala spolu s Flanderským orchestrem v Gentu a Antverpách a předvedla koncert pro flétnu, altovou flétnu a piccolo od Frédéric van Rossuma.

Pravidelně koncertuje a vede mistrovské kurzy v Telči (Praze), od roku 1999 se účastní festivalu Olivier Messiaena (Grisey, Debussy, Louvier) a vystupuje se Stamicovým kvartetem.

#
Jean-Louis Capezzali

Hoboj

V roce 1979 Jean-Louis Capezzali obdržel diplom profesora hry na hoboj a byl jmenován sólovým hobojistou v orchestru Concerts Lamoureux. V roce 1984 se stal sólistou Orchestre Philharmonique de Radio France.

Od roku 1988 vyučoval na Hudební konzervatoři v Paříži a od roku 1998 vyučuje na Hudební konzervatoři v Lyonu. Jean-Louis Capezzali je pravidelně zván na mistrovské kurzy (Prades, Moskva, Kodaň, Tokio, Peking, Soul aj.) . Sólově vystupuje s nejlepšími francouzskými a zahraničními ansámbly (Concerts Lamoureux, Orchestre Philharmonique de Radio France, Opéra de Berlin, Ensemble Orchestral de Paris aj.)

Věnuje se také komorní hudbě.

#
André Cazalet

Lesní roh

André Cazalet je od roku 1980 sólo-hornistou v l´Orchestre de Paris. Ve stejnou dobu zahájil úspěšnou sólovou kariéru. Jako sólista vystupoval pod taktovkou takových osobností, jako Christoph Eschenbach, Paavo Järvi, Semyon Bychkov, Wolfgang Sawallisch, Peter Eotvos, John Nelson, Michel Plasson, Antonio Papano, Walter Weller etc.

Z nejčastějších partnerů v oblasti komorní hudby jmenujme Daniela Barenboima, Schlomo Mintze, Quatuor Talich, Jean Pierre Rampala, mezi dalšími Pascal Rogé, Gérard Caussé, Maurice Bourgue, klavírní duo K. a M. Labèque, Emmanuel Pahud, Pierre Laurent Aimard, Christian Tetziaff, Boris Berezovsky, Julian Rachlin a další.

Jeho repertoár zahrnuje díla z období 18. st. až po současnost. Velmi aktivně spolupracuje se soudobými skladateli mladé generace a inicioval vznik mnoha nových skladeb pro lesní roh. Ostatně v oblasti soudobé hudby získal velké zkušenosti už během svého prvního životního angažmá jako sólo-hornista v l’Ensemble InterContemporain de Pierre Boulez .

André Cazalet od roku 1985 vyučuje hru na lesní roh na „Conservatoire National Supérieur de Musique” v Paříži, a jako uznávaný profesor hry na lesní roh byl pozván, aby pravidelně vyučoval rovněž v zahraničí – a to na Čajkovského konzervatoři v Moskvě, petrohradské Konzervatoři Nikolaje Rimského-Korsakova, a na vysokých hudebních školách v Hamburku, Freiburgu, Mnichově, Vídni i Tokiu. Získal cenu “Grand Prix du Disque” za interpretaci Brahmsova a Ligetiho tria pro klavír, housle a lesní roh.

André Cazalet byl členem porot předních mezinárodních soutěží v Ženevě, italské Porcii, na MHS Pražské jaro v Praze, na prestižní soutěži ARD v Mnichově (2016) aj. Za dobu svého více než dvacetiletého působení na Francouzko-české hudební akademii v Telči měl možnost pedagogicky vést naše přední mladé talentované hudebníky, kteří do jeho třídy v Telči pravidelně přijížděli. Dnes patří mezi světově uznávané umělce – mezi nimi například Ondřej Vrabec – sólo-hornista České filharmonie, Kateřina Javůrková – sólistka a vítězka MHS Pražské jaro, Přemysl Vojta – vítěz mezinárodní soutěže ARD v Mnichově, a další.
Z jeho francouzských studentů mezi nejúspěšnější patří Félix Dervaux – sólohornista Královského orchestru Concertgebouw nebo Alexis Crouzil – sólohornista Orchestru de la Suisse Romande, a mnoho dalších… V roce 2011 André Cazalet získal čestný titul „Chevalier de Arts et lettres“ (rytíř Řádu umění a literatury Francouzské literatury).

#
Jiří Hudec

Kontrabas

Jiří Hudec se narodil v Brně roku 1953. Zde vystudoval konzervatoř pod vedením Julia Ventruby, v roce 1977 absolvoval na Janáčkově akademii múzických umění pod vedením Jiřího Bortlíčka a ve stejném roce se stal členem České filharmonie.
Úspěšně se účastnil mnoha mezinárodních soutěží:

V Markneukirchenu  (bývalá NDR) v roce 1975 se stal finalistou, tamtéž v roce 1977  získal 2. cenu, zvítězil v první světové soutěži na Isle of Man  1978,  na  ARD  Mnichově v roce 1979  mu byla udělena 3. cena.

Jako vítěz soutěže na Isle of Man  měl sólový recitál v londýnské Wigmore Hall a následně v Queen Elisabeth Hall uvedl světovou premiéru koncertu speciálně napsaného k této příležitosti anglickým skladatelem Richardem Rodney Bennettem.
Jiří Hudec působí jako první solokontrabasista v České filharmonii od roku 1990, kdy převzal tuto pozici po Františku Poštovi a  Zdeňku Bendovi.
Od roku 1980 Jiří Hudec působí jako pedagog na pražské Akademii múzických umění, kde byl v roce 2007 jmenován profesorem hry na kontrabas. Od roku 2001 je také členem profesorského sboru na Královské hudební akademii v Manchesteru (RNCM). Zde v roce 2012 získal čestné ocenění Fellow of the Royal Nothern College of Music.

Vedle pravidelné pedagogické práce vedl interpretační kurzy v Tokyu, Toyamě, Memanbetsu, Detmoldu, Capbretonu,  Drážďanech, Glasgow, Pekingu,  Bass club na Menuhin school a od roku 2013 každoročně kurzy ISA Semmering (Rakousko)

Je zván také do porot interpretačních soutěží – naposledy v roce 2015 v Ankaře a v roce 2016 ARD v Mnichově.

 

#
Michal Kaňka

Violoncello

Violoncellista Michal Kaňka se začal hře na svůj nástroj věnovat v sedmi letech, byl žákem prof. Mirko Škampy. Ve vzdělávání pokračoval na Pražské konzervatoři ve třídě prof. Viktora Moučky a následně absolvoval na Hudební a taneční fakultě AMU v Praze, kde studoval u prof. Josefa Chuchro. Účastnil se také Piatigorského semináře v Los Angeles.

Michal Kaňka byl účastníkem více než tří desítek národních i mezinárodních soutěží v oboru violoncello a komorní hra. V sólové hře se stal laureátem mezinárodní soutěže P. I. Čajkovského v Moskvě (1982), získal první cenu na mezinárodní hudební soutěži Pražského jara (1983) a stal se vítězem rozhlasové soutěže ARD v Mnichově (1986).

Pravidelně vystupuje s předními českými orchestry, Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Filharmonií Brno a Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, jehož je stálým sólistou. Spolupracoval také s mnoha zahraničními orchestry, nejen evropskými, a vystoupil na recitálech po celém světě, například i v Japonsku, USA a Jižní Americe. Během své dosavadní kariéry nahrál několik desítek sólových CD.

Michal Kaňka se však nevěnuje pouze sólové hře. Má za sebou působení v mnoha komorních tělesech, nyní je již přes 30 let členem našeho předního smyčcového kvarteta – Pražákova kvarteta. Od roku 2011 se věnuje pedagogické činnosti na AMU v Praze a již několik let také na Pražské konzervatoři. Od roku 2014 je předsedou stálé komise mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro.
Hraje na nástroj od francouského mistra houslaře Christana Bayona.

 

#
Miguel Kertsman

Hudební management, workshopy soudobé hudby

Po vzdělání, které Miguel Kertsman získal v Brazílii a Spojených státech, začal studovat hudbu, produkci a zvukové inženýrství na škole Berklee College of Music v Bostonu, kterou absolvoval v rekordním čase a s vyznamenáním v roce 1986. Při studiu na Berklee mu bylo uděleno stipendium a obdržel cenu Oscar Peterson Jazz Masters Incentive Award. V rámci dalšího studia se věnoval dirigování orchestru na Boston Conservatory pod vedením Attilia Pota a studiu skladby u Stanleyho Wolfa na Juilliard School v New Yorku. Kertsman je plodným autorem a svými skladbami i kritiky ceněnými produkcemi, které přesahují hranice běžných hudebních žánrů, uchvacuje mezinárodní publikum. Hudbu vnímá jako univerzální jazyk a jeho záběr je všestranný: skládá symfonickou, komorní a vokální hudbu pro koncertní pódia i divadla, jazz, hudbu pro film a média a využívá ostatní platformy pro populární a elektronickou hudbu. Díla, která vytvořil pro koncertní pódia, se hrála na premiérových místech v New Yorku, Londýně, Riu de Janeiru, Vídni, Sao Paulu, Linci, Chicagu, aj. a nahráli je takoví umělci, jako například Angelika Kirchschlager, John Williams, Dennis Russell Davies, The Ahn Trio, Bruckner Orchestra Linz, St. Paul’s Chamber Orchestra a další.

Nahrávky hudby Miguela Kertsmana celosvětově vychází na CD nosičích takových vydavatelství jako je Sony Classical a RCA. Notové materiály jeho skladeb jsou vydávány u nakladatelství Universal Edition a mnoha dalších. Kertsman rovněž produkoval a jako zvukový inženýr stál za zrodem mnoha nahrávek napříč hudebním spektrem. Mezi jeho projekty patří: Sony Classical’s Bruno Walter Edition, Bernstein Royal Edition, nahrávky Jeana Pierra-Rampala, Johna Williamse, Angeliky Kirschlager, Wolfganga Schulze, Dennise Russella Daviese, jazzového kytaristy Badi Assada aj. Kertsman také spolupracoval s hvězdnými dýdžeji, např. s Davidem Moralesem nebo Frankie Knucklesem. Kertsman působil na výkonných a technických pozicích předních nahrávacích společností a pracoval jako konzultant zvukového inženýrství pro oblast A&R (Artist and Repertoire), hudebních technologií a akustických projektů s klienty jako např. Sony, Kirkegaard Acoustics (projekty v Royal Festival Hall v Londýně; Carnegie Hall v New Yorku; nebo Bavorské státní opeře v Mnichově), Chesky Records, RCA Victor Group a další.

Miguel Kertsman rovněž pořádá semináře na světových univerzitách, např. na Northwestern University v USA, Univerzitě hudby a dramatického umění ve Vídni, pro organizaci IES Abroad a mnoho dalších. Vytvořil většinu sylabu pro nový postgraduální program (MA) v oboru hudebního managementu „Hudba pro film a media“ na Dunajské univerzitě v rakouské Kremži (Donau-Universität Krems), který také řídí. Jako konzultant spolupracoval s řadou amerických hudebních vzdělávacích institucí, např. s Berklee College of Music v Bostonu, Yale University School of Music v New Havenu, The Academy v Carnegie Hall v NY a mnoho dalších. Mezi získaná ocenění patří: Cannes Classical Award, Golden Note Award, Grammy Award Nomination a další.

#
Pavel Šporcl

Housle

Houslista Pavel Šporcl je jednou z nejvýraznějších osobností české hudební scény. Díky své často oceňované virtuositě i nekonvenčnímu vystupování slaví úspěchy napříč pódii po celém světě.

Hře na housle se věnuje od pěti let. Má za sebou studium na Pražské konzervatoři a hudební a taneční fakultě AMU v Praze, kde byl žákem prof. Václava Snítila. V devadesátých letech studoval na prestižních školách a univerzitách v USA, mezi jeho pedagogy patřil i slavný Itzhak Perlman.

Pavel Šporcl má na svém kontě několik ocenění a koncertuje po celém světě, v únoru 2016 debutoval v Carnegie Hall v New Yorku. Mezi významné orchestry, s nimiž houslista spolupracoval, patří Česká filharmonie, Tokyo Metropolitan Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic, National Orchestra de France, Orchestre de Paris, New World Symphony Orchestra a další. Jeho koncerty bývají součástí známých hudebních festivalů. Patří mezi ně Pražské jaro, Salzburger Festspiele, Schleswig-Holstein, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, Brucknerfest, Rheingau Music a další.

Kromě jeho repertoáru klasické hudby, který zahrnuje přes 40 houslových koncertů, mnoho sonát a dalších děl, se Pavel Šporcl věnuje také jiným žánrům. V roce 2012 nahrál cross-overové album Sporcelain, odehrál přes 250 koncertů s cikánskou cimbálovou kapelou a mnohokrát jsme měli možnost vidět ho na pódiích se známými jmény české popové scény.

Vedle koncertování se Pavel Šporcl věnuje také skladatelské a pedagogické činnosti, je patronem Kocianovy houslové soutěže a uměleckým ředitelem festivalu Kocianovo houslové Ústí. Významně také podporuje neziskové organizace.

Pavel Šporcl hraje na modré housle postavené Janem Špidlenem postavené v roce 2005 a na smyčce Petra Auředníka. Používá struny Warchal.

#
Jan Talich

Housle

Jan Talich vystudoval Pražskou konzervatoř a poté absolvoval AMU ve třídě Václava Snítila. Již v té době pořádal vlastní recitály a hrál s orchestry po celé republice.

Stipendium na další studium obdržel nejprve v USA u Shmuela Ashkenasiho a poté na anglické Guildhall School of Music u Yfraha Neamana.

V roce 1989 získal první cenu v Mezinárodní houslové soutěži Václava Humla v Záhřebu, čímž odstartoval svoji mezinárodní sólovou dráhu. Jako sólista i komorní hráč vystoupil Jan Talich s orchestry po celé Evropě (Paříž, Birmingham, Londýn, Brusel) i v USA.

Jeho diskografie zahrnuje jak recitály s klavírem (česká hudba), tak sólové koncerty s orchestrem (Beethoven, Mozart). Jeho poslední sólovou nahrávkou je Šostakovičova houslová sonáta a CD inspirované cikánskou hudbou s cimbálem a Talichovým komorním orchestrem.

Pravidelně vyučuje na mistrovských kurzech doma (od roku 1996 v Telči) i v zahraničí – Izrael, Francie (Prades, Toulon, Conservatoire Supérieur v Paříži) a v mnoha dalších zemích Evropy a USA.

V roce 1992 založil Talichův komorní orchestr (TKO), jehož je uměleckým ředitelem. Pod jeho vedením orchestr nahrál četné CD. Jan Talich byl též zakládajícím členem Kubelíkova tria, s nímž vystupoval po celé Evropě a nahrál klavírní tria Dvořáka, Smetany, Suka a Nováka. V roce 1997 z tria odešel na místo prvního houslisty Talichova kvarteta, které patří mezi přední světová tělesa v tomto oboru.

S Talichovým kvartetem již vystoupil na mnoha podiích v celém světě a dočkal se skvělé kritiky. Pravidelně vystupuje v tak známých evropských koncertních síních, jako je Wigmore Hall, Beethovenhaus, Hercules Sal, Concertgebouw, Chatelet, Théatre de Champs Élysées a Gaveau. Mezi místa jeho koncertování s kvartetem patří také slavné koncertní síně v USA i v Kanadě, včetně Carnegie Hall. Kvarteto jezdí pravidelně na turné do Japonska, Jižní Ameriky, Mexika či Jižní Koreje.

Mezi jeho četné nahrávky patří většina známých českých kvartetů i komplet všech smyčcových kvartetů F. Mendelssohna a komplet komorní hudby (smyčce s klavírem) D. Šostakoviče.

Mnoho jeho CD bylo oceněno vydavatelskými časopisy Gramophone, Strad, Diapasson a Radio Bayern.

Jan Talich se v posledních letech stále více věnuje dirigentské činnosti nejen s TKO, ale je žádán jako hostující dirigent mnoha orchestry v České republice i v zahraničí.

Od sezony 2008/09 je šéfdirigentem Jihočeské komorní filharmonie.

Hraje na housle z dílny J. Gagliana1780 a A. Stradivariho 1729.

#
Andrea Miltnerová

Tanec

Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Do Prahy přišla za souborem baletu Národního divadla. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců.

Její taneční, sólové představení Tanec magnetické balerínky bylo vybráno mezinárodní komisí Aerowaves jako jedno z dvaceti prioritních představení z celkem 438 přihlášených děl z celé Evropy na rok 2013 a bylo úspěšně uvedeno na festivalech: Spring Forward (Zürich Tanzt) ve Švýcarsku, Entré Scenen v Dánsku, Paradiso v Amsterdamu, euro-scene v Lipsku, Unidram Potsdam, Kammermachen Chemnitz, Internationales Tanzfestival v Bonnu, Crossroads v Antwerpách, International Theatre Festival Sibiu v Rumunsku, Plai International Music Festival v Temešváru v Rumunsku,Lighting Guerrilla and the City of Women Festival v Lublaňi ve Slovinsku, Manipulate Visual Theatre Festival v Edinburgu, Festival Mondial de Marionnettes de Charleville-Mézières ve Francii, Kuopio International Dance Festival ve Finsku a do divadel Korzo v Den Haagu, The Place v Londýně a Bristol Old Vic v Anglii. Bylo také součástí projektu TANEC PRAHA 2013 v regionech a projektu Nová síť 2013. Představení je dále pozváno do Victoria v Kanadě a na International Teatro a Corte Festival v Itálii.

Její sólový projekt Fractured se účastnil významných, zahraničních festivalů, jako: European Festival of Contemporary Dance v Polsku (v Bytomu a v Krakově), dále na euro-scene Leipzig, na festivalu Unidram v Potsdamu a byl pozván do divadla Korzo v Den Haagu. Zároveň byl součástí projektu TANEC PRAHA 2012 v regionech a projektu Nová síť 2012.

Její poslední sólo Tranzmutace v režii Jana Komárka získalo evropský Move-Award 2016 quality label a bylo nominováno za inscenaci roku Českou taneční platformou. Je pozváno do Lublaňe, do Den Haagu a do Španělska. Bylo součástí projektu TANEC PRAHA 2016 v regionech.

Hluboký zájem o barokní estetiku přivedl Andreu ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, které vycházejí z historického výzkumu a z analýzy pohybu, například: Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Spolupracuje se soubory staré hudby Collegium 1704 (choreografie filmu Orfeo ed Euridice s Bejunem Mehtou a režie scény z opery v dokumentárním filmu BBC: Mozart in Prague: Rolando Villazon on Don Giovanni) a Collegium Marianum jako režisérka, choreografka a tanečnice. Tančila v barokních operách v Národním divadle v Praze, v barokním divadle v Českém Krumlově, na festivalech v Německu, Slovinsku a Maďarsku. Úzce spolupracovala se zesnulou francouzskou choreografkou Françoise Denieau, v jejíchž inscenacích účinkovala po celé Francii včetně Paříže (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), v Lucembursku, ve Švýcarsku (Lausanne), v Londýně (Barbican) a v Moskvě (Bolshoi theatre). Loni účinkovala na Musikfestspiele Potsdam Sanssouci v opeře Armide (Lully). Na podzim pojede do Seoulu s Les Arts Florrissants, inscenací Rameau – Maître à danser.

Letos Andrea vytvořila choreografii pro operu Arsilda, v produkci Collegia 1704, dirigent Václav Luks, režisér: David Radok. Po úspěšné premiéře v SND v Bratislavě se opera hrála v Lille, Lucembusku, Caen a Versailles a byla velmi oceněna kritikou.

#
Silvie Ježková

Klavírní spolupráce

Silvie Ježková začala hrát na klavír v pěti letech pod vedením Jany Diatkové. Absolvovala Konzervatoř v Praze (E. Boguniová) a HAMU (Doc. Boris Krajný a Prof. Ivan Klánský).

Silvie Ježková se soustavně věnuje komorní hře v různých nástrojových kombinacích. Dlouhodobě spolupracuje s houslistou Romanem Patočkou, laureátem soutěže Pražského Jara 2004 a nositelem cen z řady mezinárodních soutěží. Je též klavírní partnerkou Jana Ostrého, jednoho z našich nejvyhledávanějších flétnistů současné generace.

Již mnoho let spolupracuje jako korepetitor na řadě letních mistrovských kurzů (Česko-francouzská akademie Telč, Sommerakademie Semmering, Setkání s hudbou v Soběslavi, Letní flétny v Jičíně, Olomouci).

Jako komorní hráčka účinkovala na festivalu Pražské Jaro, v řadě Avro Klassiek v holandské Concertgebouw a na festivalech Lange Nacht der Musik ve Vídni, Les Journées Romantiques du Vaisseau Fantôme v Paříži a dalších. Vystoupila na významných domácích i zahraničních pódiích (Francie, Německo, Nizozemí, Rakousko) a nahrávala pro ÖRF, Radio 4 Netherlands a Český rozhlas.

Od roku 2000 působí Silvie Ježková na Pražské konzervatoři.

 

#
Jakub Uhlík

Klavírní spolupráce

Jakub Uhlík ( 1984 ) začal hrát na klavír už v pěti letech na ZUŠ Bohuslava Jeremiáše v Českých Budějovicích ve třídě Mgr. Boženy Slancové. Pokračoval tamtéž ve studiu konzervatoře u profesorky Magdy Štajnochrové a následně ve třídě Prof. Ivana Klánského na HAMU v Praze, kde nyní pokračuje jako posluchač doktorandského studia ve třídě MgA. Iva Kahánka PhD. Absolvoval též roční stáž na Musikhogskole Oslo ve třídě Prof. Havarda Gimseho. Během studijních let se zúčastnil mnoha mistrovských kurzů pod vedením pedagogů jakými jsou například : Avo Kouyoumidjan, Frederic Lagarde, Jiří Hlinka, Lars Vogt, Walter Groppenberger, Kurt Seibert, Leif Ove Andsnes, Irina Lein- Edelstein, Edith Kraus atp.

Je laureátem a nositelem cen následujících soutěží : Mezinárodní Smetanovská soutěž, Mezinárodní klavírní soutěž Beethovenův Hradec, Mezinárodní Chopinovská soutěž v Mariánských Lázních, Mezinárodní Mahlerovská klavírní soutěž, Mezinárodní soutěž Rudolfa Firkušného, Soutěž Bohuslava Martinů a mnoho dalších.

Za svoji dosavadní uměleckou dráhu odehrál přes 600 koncertů. A to i pod taktovkou dirigentů : Jakuba Hrůši, Marka Ivanoviče, Stanislava Vavřínka, Jaroslava Krčka, Davida Švece, Petra Chromčáka, a dalších. Na mezinárodní scéně se představil v Německu, Francii, Rakousku, Chorvatsku, Itálii, Norsku, Slovensku, Turecku. Vystupoval v rámci mnoha festivalů, jakými jsou například Janáčkův Máj, Ti nejlepší, Festival Český Krumlov, Sicilia Musica, Klasük müzük Afyonkarahisar, Musiktage Koblenz, Chopinovský festival Mariánské Lázně apod.

Participoval rovněž na projektu „In Memory of the Czech Terezín Composers“, odtud pramení jeho záliba v moderní klavírní literatuře od počátku dvacátého století až do současnosti. Jako člen ansámblu Prague Modern se mimo jiné podílel na nahrávání s Pascalem Gallois- pro label Stradivarius. Je vyhledávaným komorním hráčem napříč mnoha žánrů i nástrojových obsazení. Pedagogicky činný je na Mezinárodní konzervatoři v Praze a ZUŠ Klecany. V posledních letech se jeho pozornost poutá též k problematice metodiky klavírního vyučovatelství ve všech stupních českého vzdělávacího systému. Lektorsky působí na mezinárodních kurzech v Litomyšli, Telči, Oseku a dalších.

#
Miloslava Machová

Klavírní spolupráce

Miloslava Machová vystudovala klavír na Pražské konzervatoři u prof. Evy Boguniové a po absolutoriu nastoupila na Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze do třídy Doc. Františka Malého.

Po studiích se začala věnovat hlavně komorní hře a klavírním doprovodům, zejména s hráči na dřevěné dechové nástroje. Spolupracovala s mnoha předními českými i evropskými interprety, se kterými vzniklo i několik nahrávek pro Český rozhlas. V roce 2008 se stala oficiálním korepetitorem Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro.

V současné době působí na Hudební fakultě AMU jako odborná asistentka pro klavírní spolupráci a na dechovém oddělení Pražské konzervatoře.

Letních interpretačních kurzů Francouzsko-české hudební akademie v Telči se pravidelně účastní od roku 2006.

#
Iva Návratová

Klavírní spolupráce

Iva Návratová, to je klavíristka, při jejíž poetické, citlivé a technicky dokonalé hře posluchači vždy zpozorní. Známá je nejen díky své virtuositě, ale také spolupráci s významnými zahraničními hráči.

Na klavír začala hrát v pěti letech. Po maturitě a poté, co ukončila své pedagogické  působení na konzervatoři v rodné Ostravě, pokračovala ve studiu hry na klavír na pražské Akademii múzických umění ve třídě profesorů Jana Panenky a Ivana Moravce a absolvovala s magisterským titulem. Během studií se účastnila mnoha národních i mezinárodních soutěží a také již odstartovala svou sólovou kariéru – odehrála mnohé recitály se známými orchestry.

Krátce po dokončení studií se stala profesorkou hry na klavír a klavírního doprovodu na Janáčkově akademii v Brně. Jako členka tehdejšího Svazu českých skladatelů a koncertních umělců často premiérovala nové skladby. Během několika let se stala vyhledávanou a oceňovanou spoluhráčkou. Na svém kontě má nespočet koncertních vystoupení, vystoupení v rozhlasových a televizních přenosech s mnoha sólisty, zpěváky, i komorními ansámbly. Coby hráčka komorní hudby se na pódiu setkala s mnoha známými osobnostmi, jako jsou například Radek Baborák, Christian Lindberg, Federico Agostini, David Walter, Charles Neidich či Schönfeld Duo.

Těžištěm kariéry je pro Ivu Návratovou komorní hudba. Zvládá nejen široký repertoár skladeb pro smyčce nebo dechy s klavírním doprovodem, ale také skladby pro komorní obsazení všech stylů – od baroka až po skladby moderní. Kromě její koncertní činnosti v Německu je také pravidelně zvána jako korepetitorka na symposia, mistrovské kurzy a soutěže. Hostuje v USA, Japonsku, Jižní Korei, Kubě, Turecku, Číně a takřka celé Evropě.

Důležitou součástí jejího uměleckého působení je výuka. S tou začala již v Čechách, poté vyučovala na hudebních školách v Kostnici a Singenu. V roce 1989 přijala jmenování profesorkou klavíru na Hudební akademii v Trossingenu, kde si velmi rychle vybudovala výbornou pověst také jako hráčka. V roce 2001, v letním semestru, působila jako hostující profesorka na University of Northern Iowa ve Spojených státech amerických, dále pak mezi roky 2002 a 2016 vyučovala na Hohner-Konservatorium v Trossingenu. Od zimního semestru roku 2015 je členkou profesorského sboru na renomované Vysoké škole hudební a divadelní Felixe Mendelssohna Bartholdyho v Lipsku, kde od roku 2016 také žije.

Sponzoři
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #